Hytter

Planning to sail with us soon? Click here to find out more about our enhanced Health & Safety measures and our new, even safer onboard experience.

Vilken utrustning finns i samtliga hytter?

Samtliga hytter har minibar, TV, interaktiv TV (vissa fartygsklasser), hårtork, säkerhetbox, luftkonditionering och telefon.

Vad är skillnaden mellan en insideshytt och en utsideshytt?

Utsideshytter har fönster eller balkong, medan insideshytter saknar detta.

Vilken utrustning finns i insideshytterna?

Samtliga hytter har minibar, TV, interaktiv TV (vissa fartygsklasser), säkerhetsbox, kassaskåp, hårtork, telefon, dusch.

Vilken utrustning finns i utsideshytterna?

Samtliga utsideshytter har minibar, TV, interaktiv TV (endast vissa fartygsklasser), kassaskåp, hårtork, luftkonditionering, telefon, dusch och hyttventil.

Vilken utrustning finns i balkonghytterna?

Samtliga balkonghytter har minibar, TV, interaktiv TV (endast fartygsklasser), kassaskåp, hårtork, telefon, luftkonditionering, dusch eller badkar, balkong.

Vilken utrustning finns i familjehytterna?

MSC Yacht Club Exekutiv- & familjesviter har minibar, Interaktiv TV, kassaskåp, hårtork, telefon, luftkonditionering, badkar, panoramafönster och Nintendo Wii (tillgänglig på MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia).
 

Superfamiljehytter: minibar, Interaktiv TV, kassaskåp, hårtork, luftkonditionering, telefon, dusch, balkong, anslutande dörr och Nintendo Wii (tillgänglig på endast vissa fartyg).

 

Läs mer om hytterna på varje fartyg här.

Vilken utrustning finns i Yacht Club-sviterna?

Gratis minibarer, Interaktiv storbilds-TV med radio, säkerhetsskåp, hårtork, telefon, balkong, marmorbadkar, exklusiva lakan och morgonrockar i egyptisk bomull, Nintendo Wii (tillgänglig på MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia) samt tillgång till butler dygnet runt. 

Kan jag ringa från min hytt?

Ja, kostnadsfritt till andra hytter eller fartygets serviceinrättningar (t.ex. butiker, kundtjänst, Spa). För övriga samtal debiteras en avgift till ditt ombordskonto; samtalskostnader och instruktioner finns ombord.

Finns det säkerhetsskåp i hytterna?

Det finns säkerhetsskåp i samtliga hytter.

Finns det hytter som är tillgängliga för passagerare med funktionsnedsättning eller nedsatt rörlighet?

Ja, samtliga fartyg i vår flotta har ett antal särskilt utrustade hytter. Dessa hytter bör reserveras vid bokningstillfället.

Finns det hyttservice?

Ja, hyttservice är tillgänglig dygnet runt, ring 99 från telefonen i din hytt (reception/kundtjänst).

Finns det tvättservice ombord?

Ja, det finns en tvättservice ombord, mot en avgift. Prislista finns i hytten, eller ring 99 från telefonen i hytten för information.

Elapparater & spänning ombord

Hytterna på samtliga fartyg har eluttag för både 110 och 220 V. Gästerna kan begära adaptrar från receptionen.  

De enda elapparaterna som tillåts i hytterna är: rakapparater, hårtorkar, batteriladdare, datorer, plattänger och locktänger.

Observera att värmeapparater (t.ex. elektriska vattenkokare, flaskvärmare för spädbarn, elfiltar och liknande) är förbjudna ombord.  Samtliga hytter är utrustade med hårtork, och flaskvärmare finns att tillgå på olika platser på fartyget. 

 

Kan jag få frukost i hytten?

Ja, frukost i hytten serveras varje morgon (utom på sista avstigningsdagen) från 07.00 till 10.00. Det är inkluderat i Fantastica-, Aurea- och Yacht Club-upplevelserna. Dörrknoppsmeny finns i hytten. Beställ frukost genom att välja vad du önskar och häng menyn på dörrknoppen på utsidan kvällen före.

Vad är ett dagsprogram?

Det är ett detaljerat program för nästföljande dag som levereras till hytten varje kväll. Det innehåller viktig information om livet ombord, väder och vind, tider för aktiviteter, middagar, faciliteter, telefonkatalog och annat. Det innehåller även komplett information om alla aktiviteter och den underhållning som presenteras. 
Gästerna får dessutom Daily Specials, med de specialerbjudanden och evenemang som äger rum nästa dag. Kopior av dagsprogrammet finns även att tillgå i receptionen/kundtjänst.
 

Vilka faciliteter finns det för barnfamiljer?

Samtliga fartyg har en Mini Club för barn mellan 3 och 6 år; Juniors Club mellan 7 och 11 år; Young Club mellan 12 och 14 år; samt en Teens Club mellan 15 och 17 år. Dessutom kan yngre barn från 6 månader till 3 års ålder leka på Mini Club med sina föräldrar, och följa programmet MSC Babytime. Föräldrarna kan lämna barn mellan 1 och 3 med våra anställda på Mini Club och dra nytta av lekverksamheten på MSC Babycare. Alla barn kan anmäla sig till klubbarna utan kostnad.

Varför har hytterna olika priser?

Priset på hytterna varierar med de olika upplevelserna (Bella, Fantastica, Aurea och Yacht Club) som innehåller olika tjänster.

Vilken temperatur är det ombord?

MSC garanterar att temperaturen ombord på fartygen hålls på en behaglig nivå utifrån väderleken. Temperaturen i din egen hytt kan enkelt ställas in med termostaten.

Vilka betalsätt används ombord?

Samtliga betalningar ombord görs med ditt personliga kryssningskort, så du behöver inga kontanter eller kreditkort. Kontantinsättningar kan göras eller kreditkort registreras på kryssningskortet när som helst under kryssningen.


Finns det trådlöst nätverk i hytten?

Trådlöst nätverk finns tillgängligt på samtliga av våra fartyg (mot en avgift). Läs mer om våra internetpaket  här.